معاونت پژوهش و فناوری

جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

همکاری جهاددانشگاهی مشهد با شرکت ابزار پزشکی اسوه در زمینه ایمپلنت‌های متخلخل

سرپرست گروه پژوهشی گروه مواد جهاددانشگاهی مشهد از انعقاد قرارداد همکاری جهاددانشگاهی مشهد با شرکت دانش‌بنیان ابزار پزشکی اسوه در زمینه ساخت و انتقال دانش فنی ایمپلنت‌های متخلخل و تجاری سازی این محصول خبر داد.

مهندس احمد مولودی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، اظهار کرد: شرکت  دانش‌بنیان ابزار پزشکی اسوه آسیا  به طورکلی در 4 زمینه اصلی تولید محصولات پیچ و پلاک های ارتوپدی، تولید ایمپلنت‌های ویژه ستون فقرات،  پیچ و پلاک های جراحی‌های فک و صورت و پودر استخوان فعالیت می‌کند. در حال حاضر محصولات این شرکت به بیش از 400 بیمارستان در سطح کشور ارسال می‌شود و بیش از 50 درصد از نیازهای کشور را تأمین می‌کند.

وی افزود: تدوین دانش مورد نیاز برای تولید پودرهای استخوانی با همکاری دانشگاه‌ فردوسی مشهد و جهاد دانشگاهی خراسان رضوی صورت گرفته است که در این زمینه دو ثبت اختراع وجود دارد و تولید آن به ‌عنوان محصولی دانش‌بنیان به شرکت ابزار پزشکی اسوه واگذار شده است. 

سرپرست گروه پژوهشی گروه مواد جهاددانشگاهی مشهد تصریح کرد: با توجه به وجود دانش فنی ایمپلنت های متخلخل در گروه مواد جهاددانشگاهی مشهد، با انعقاد قرارداد برای ساخت ایمپلنت‌های دندانی متخلخل با کیفیت با شرکت دانش بنیان ابزار پزشکی اسوه موافقت شد.

مولودی اضافه کرد: طی هم اندیشی جهاددانشگاهی مشهد با دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نهایت قرارداد همکاری با شرکت ابزار پزشکی اسوه به منظور انتقال دانش فنی ایمپلنت‌‎های متخلخل و تجاری سازی این محصول و قرار گرفتن در سبد کالای این شرکت منعقد شد.

وی با بیان اینکه بومی سازی ایمپلنت‌های متخلخل برای اولین بار در کشور صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ایمپلنت‌های متخلخل برای رفع مشکلات بیماران دندانی بسیار مفید محسوب می‌شوند؛ همچنین برای درمان استخوان‌هایی که از استحکام کافی برخوردار نیستند، ایمپلنت‌های متخلخل می‌توانند بسیار بهتر از ایمپلنت‌های معمولی عمل کنند، چراکه دوره درمان با ایمپلنت‌های متخلخل بسیار کوتاه تر می شود و قطعا رضایت بیشتری نسبت به نوع معمولی آن دارد.

مدیر گروه پژوهشی گروه مواد جهاددانشگاهی مشهد گفت: یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی رفع نیازهای جامعه است که با توجه به پیشرفت‌های اخیر پزشکی می‌توانیم در این زمینه به مردم خدمت رسانی داشته باشیم.

مولودی یادآور شد: جهاددانشگاهی مشهد چندین سال بر روی ایمپلنت‌های متخلخل فعالیت کرده که در نهایت منجر به انتقال دانش فنی و تجاری‌سازی این محصول شده است.