معاونت پژوهش و فناوری

جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

قرارداد توسعه فناوری در فب لب تخصصی صنایع غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

مدیر گروه پژوهشی فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی گفت: در راستای اجرای توافق نامه‌های منعقد شده در رویداد ملی فبین فود، قرارداد «توسعه فناوری تولید نشاسته‌های اصلاح شده غذایی اختصاصی» به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر سیدمجید هاشمی افزود: این قرارداد بین پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی و شرکت پانیا طوس شرق به امضاء رسید.

به گفته وی، بر اساس این قرارداد سه نوع پایدار کننده اختصاصی و پرمصرف مورد نیاز صنعت غذای کشور بر پایه نشاسته‌های اصلاح شده تولید و آماده عرضه خواهند شد.

وی عنوان کرد: پایدارکننده‌های غذایی (استابیلایزرها) از اجزای مهم مواد غذایی به شمار می‌آیند که برای حفظ ساختار و بهبود خواص محصولات مختلف غذایی استفاده می‌شوند.

به گفته مدیر گروه پژوهشی فرآوری مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی، بیش از 200 نوع نشاسته به صورت طبیعی یا اصلاح شده با کارکردهای متنوع در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: بر این اساس گروه پژوهشی فرآوری مواد غذایی با سابقه طولانی در زمینه فرآوری آردها و نشاسته‌ها، از سال 1400 با تصویب شبکه علمی جامع به صورت منسجم و پیوسته در زمینه دستیابی به دانش فنی تولید پایدارکننده‌های غذایی بر پایه فراورده‌های نشاسته فعالیت می‌کند.