معاونت پژوهش و فناوری

جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

رشد جهاددانشگاهی منوط به اجرای مدل مفیدی از همکاری با بخش خصوصی است

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری رویداد ملی فبین فود گفت: رشد جهاددانشگاهی منوط به اجرای مدل مفیدی از همکاری با بخش خصوصی است تا از این طریق در جهت رفع مشکلات استان نیز نقش آفرینی کنیم. 

دکتر حسین امینی‌مشهدی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در دومین پیش‌رویداد فبین فود که با هدف شناسایی نیازهای فناورانه و تبیین سیاست‌های حمایتی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در 5 حوزه فرهنگی، آموزشی، پزشکی، پژوهشی و نوآوری، اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای اینکه فعالیت‌هایش مطابق با نیازهای روز جامعه باشد تبدیل به نهاد بومی دانش‌بنیان در زیست بوم فناوری کشور شده است که می‌تواند بستر مناسبی را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه جهاددانشگاهی در زمینه تحقیق و توسعه، بیان کرد: برای تحقق این امر باید در استان شبکه‌سازی کرده و فعالیت‌هایمان را به صورت تخصصی دنبال کنیم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نفوذ فن‌آوری و نوآوری در بخش خصوصی یک ضرورت غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: برگزاری دومین پیش رویداد فبین فود در اتاق بازرگانی استان نیز با رویکرد ارتباط موثر دانشگاه و بخش خصوصی صورت گرفته است.

امینی‌مشهدی تاکید کرد: برای رشد جهاددانشگاهی باید با اجرای یک مدل مفید با بخش خصوصی همکاری کنیم و از این طریق در جهت رفع مشکلات استان نیز نقش آفرینی کنیم.

نخستین رویداد ملی «فبین‌فود» به منظور هم‌افزایی و مشارکت نقش‌آفرینان زیست بوم دانش و نوآوری در صنعت غذای کشور، با عنوان «هم‌رسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی در آزمایشگاه ساخت سریع (فب‌لب)» به همت پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری 2 الی 3 اسفند ماه 1402 در مشهد برگزار خواهد شد. این رویداد با حضور صاحب‌نظران و متولیان ملی و استانی صنعت غذا فرصتی مناسب جهت معرفی نیازها و ایده‌های نوآورانه است.