معاونت پژوهش و فناوری

جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

همزمان با اولین همایش ملی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون؛ «اولین کنفرانس ملی دانشجویی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون» برگزار می‌شود

دبیر اجرایی اولین همایش ملی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون از برگزاری «اولین کنفرانس ملی دانشجویی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون» همزمان با این همایش در تاریخ 2 الی 4 آبان ماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر محمدرضا هدایتی مقدم با بیان این مطلب افزود: این کنفرانس دانشجویی شامل مسابقه ایده پردازی « BBI Idea Challenge » ،کارگاه‌های دانشجویی و پویش دانشجویی اطلاع رسانی عفونت های منتقله از خون «BBI Campaign » می باشد.

 به گفته وی، این کنفرانس دانشجویی به پاس فعالیت‌های دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، چه در قالب طرح‌هاي تحقیقاتی و چه در قالب پایان نامه‌هاي دانشجويي، و به منظور ایجاد فضایی سالم جهت همفکری و تبادل نظر دانشجویان و خلق بستری مناسب جهت رقابت بين آنان برگزار می شود.

 وی مباحث علوم پایه عفونت‌های منتقله از خون (HBV, HCV, HIV & HTLV) و مباحث علوم بالیني عفونت‌های منتقله از خون (HBV, HCV, HIV & HTLV) را از محورهای اولین کنفرانس ملی دانشجویی مدیریت و کنترل عفونت های منتقله از خون بر شمرد.

 مدیر مرکز عفونت های منتقله از خون سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بیماری‌های عفونی منتقله از خون از اصلی ترین علل مرگ و میر در سطح جهان به شمار می‌رود و یکی از برنامه های اصلی سازمان بهداشت جهانی تا سال 2030 کنترل هپاتیت های ویروسی و ایدز می باشد. 

دکتر هدایتی مقدم عنوان کرد: خوشبختانه این بیماری ها قابل پیشگیری هستند و با درمان های موثر قابل کنترل یا بهبودی کامل می باشند. در ایران هم افق کنترل این بیماری‌ها دیده شده و لازمه رسیدن به این هدف طراحی مدل‌های مناسب غربالگری، تشخیص و درمان بیماری‌ها در نظام سلامت است که با پژوهش و آموزش امکان پذیر می‌شود.

 گفتنی است که "اولین همایش ملی مدیریت و کنترل عفونت‌های منتقله از خون" از تاریخ 2 الی 4 آبان ماه سال جاری توسط سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی بقیه الله(عج)، شبکه هپاتیت ایران و سازمان انتقال خون ایران برگزار خواهد شد.