معاونت پژوهش و فناوری

جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

جهاد دانشگاهی مصمم به بازتعریف نقش خود در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور است

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: در نگاه و رویکردی نو به حوزه فناوری، جهاد دانشگاهی مصمم است که به شکل موثر و پررنگ‌تر جایگاه خود را در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور بازتعریف کند و نقش‌آفرین موثری در این حوزه باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «مسعود ابراهیمی» امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در اولین رویداد ملی فبین‌فود که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نهاد جهاد دانشگاهی در طی بیش از چهار دهه گذشته خدمات موثر و مفیدی را در حوزه‌های فرهنگی، علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری به جامعه عرضه کرده و این خدمات عمدتا مبتنی بر نیاز جامعه شکل گرفته است.

وی افزود: در نگاه و رویکردی نو به حوزه فناوری، جهاد دانشگاهی مصمم است که به شکل موثر و پررنگ‌تر جایگاه خود را در زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور بازتعریف کند و نقش‌آفرین موثری در این حوزه باشد. ما به عنوان نهاد واسط بین نهاد‌های علمی مانند دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و نهاد‌های سیاست‌گذار مانند وزارت عتف و معاونت علمی ریاست جمهوری و نهاد‌های تامین مالی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری، نقشی کلیدی برای خود تعریف کردیم تا بتوانیم این نهاد‌ها را در کنار یکدیگر به نیاز جامعه و توانمندی صنعت وصل کنیم.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی در رابطه با رویداد فبین‌فود تصریح کرد: منشا این رویداد ایجاد فب‌لب (آزمایشگاه ساخت سریع) بود که در حوزه صنایع غذایی شکل گرفت. امیدواریم این موضوع منشاء اثرات مفید و سازنده‌ای در این عرصه شود و مثال خوبی برای تکثیر در سطح کشور باشد. جهاددانشگاهی برای بازتعریف نقش خود نه تنها در صنعت غذا بلکه در شاخه‌های مختلف صنعت آمادگی کافی را دارد.