معاونت پژوهش و فناوری

جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

مطالعات اجتماعی گردشگری

دوفصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری

بر اساس آیین نامه تعیین اعتبار علمی نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعطای اعتبار علمی_پژوهشی نشریه مطالعات اجتماعی گردشگری وابسته به پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در جلسه کمیسیون بررسی نشریات علمی مورخ 19/12/94 موافقت شد.

دکتر شریفی، دبیر کمیسیون نشریات علمی در گواهی تعیین اعتبار علمی این نشریه آورده است: بدون شک تلاش دست اندرکاران نشریه سهم به سزایی در گسترش مرزهای دانش و ارتقای کیفی و کمی جایگاه علمی کشور خواهد داشت.  

 

 امتیاز: علمی – پژوهشی (3325/18/3  / 1395/01/16) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 نشانی: مشهد، پردیس دانشگاه فردوسی، سه راهی علوم تربیتی، پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی.

تلفن: 31997520-051    ............. روزهای شنبه و دوشنبه ساعت 9 الی 13
فکس: 31997502- 051

نشانی الکترونیکی: itor@jdm.ac.ir

سایت اینترنتی دوفصلنامه:http://www.journalitor.ir

سایت اینترنتی پژوهشکده: http://www.itor.ir

˜رویکرد دوفصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری™

گردشگری پدیده‌ای چند وجهی و موضوع مطالعه بین رشته‌ای علوم مختلف همچون اقتصاد، مدیریت، بازاریابی، مردم‏شناسی، انسان‏شناسی، روان‏شناسی، تاریخ، جغرافیا، علوم سیاسی و جامعه‏شناسی است. فهم فرآیند پیچیدۀ اجرایی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گردشگری، نیازمند اتخاذ رویکرد نظری جامعی است. انسان محور بودن این صنعت، موجب نقش پررنگ عامل انسانی در کم و کیف توسعه و افول آن است؛ بنابراین سیاست‏گذاری، برنامه‏ریزی و مدیریت گردشگری بدون توجه به وجوه انسانی، اجتماعی و فرهنگی گردشگری با نقصان روبه‏رو است.

نظر به اهمیت و آثار اقتصادی گردشگری، توجه پژوهش‏ها به حوزۀ اقتصاد و مدیریت گردشگری معطوف شده است و مطالعات گردشگری از منظر اجتماعی به تناسب سایر زمینه ها رشد نداشته است. پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی در نظر دارد با انتشار دوفصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری بستری برای تضارب اندیشه‏ها و آرای پژوهشگران درخصوص زمینه‏ها، فرآیندها و پیامدهای اجتماعی فرهنگی مترتب بر گردشگری فراهم آورد و در تولید اشاعۀ دانش اجتماعی پدیدۀ رو به رشد گردشگری ایفای نقش نماید.

بدین ترتیب این نشریه به انتشار مقالاتی می‏پردازد که پدیدۀ رو به رشد گردشگری، عوامل مؤثر یا پیامدهای آن را در وجه اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار دهد. برای نیل به این اهداف لازم است مقاله حداقل یکی از شرایط زیر را دارا باشد:

-             ارائه یافته‏ها و نتایج پژوهش اصیل صاحبان اثر

-             تولید روش‏مند مفاهیم نظری اصیل و کمک به ارتقای بدنه معرفتی در زمینه مورد نظر

-             نوآوری روش‏شناختی.

سایت نشریه گردشگری

http://journalitor.ir/